Som a finals de la primavera i en aquesta època de l’any les muntanyes del Ripollès ens permeten caminar sobre una catifa verda i esponerosa que és un goig pels sentits, l’itinerari d’avui ens portarà fins al cim del Taga, cim humil en alçada però que presenta unes vistes del Pirineu Oriental excepcionals. Completaren l’itinerari amb una visita a la bonica i histórica vila de Sant Joan de les Abadesses que acull un ric patrimoni arquitectònic i cultural.

Com sempre us deixem un mapa de situació per ajudar-vos a trobar la millor ruta, clica a sobre per ampliar. Com podeu veure, vinguem d’on vinguem per arribar a la nostre primera destinació hem de fer cap a Sant Joan de les Abadesses i en aquesta vila agafar la carretera que va a Ogassa i des d’aquesta població continuar per una pista encimentada fins a Sant Martí on comença la nostra excursió.

1) EXCURSIÓ CIRCULAR AL TAGA (El Ripollès). Per alguns és un cim de vaques, per nosaltres un cim molt bonic amb unes vistes espectaculars.

El nostre punt de partida és l’aparcament que hi ha a l’església romànica de Sant Martí d’Ogassa (Segle XI) . ATENCIÓ (hi ha molt poques places, si no trobeu lloc, seguiu la pista i deixeu el cotxe en algun lloc que no destorbi el pas ni l’entrada a camins de pagès).

Aquesta excursió circular d’unes 4 hores i uns 700 metres de desnivell requereix sortir d’hora per evitar les calors fortes del migdia així que nosaltres a les 9 del matí, proveïts d’aigua i alguna cosa per picar ja caminaven. El camí està molt marcat i no hi ha pèrdua, no obstant us deixem un mapa de l’excursió que us servirá d’orientació. Cliqueu per ampliar-lo.

El camí arranca a 20 metres de l’aparcament, en pujada i just a la dreta de la pista, al costat muntanya de l’església, hi ha un pal de senyals (però la del Taga no hi és). La riera ens queda tota l’estona a l’esquerra, amb forta pujada aviat trobarem uns senyals circulars blancs amb el centre verd que ens guiaran tota l’estona, aviat trobarem un filat que cal tornar a tancar un cop hàgim passat. Vegeu la foto.

Aviat arribarem als verds prats i a una abeuradora peculiar per la seva llargada, el camí fent ziga-zaga i amb fort pendent ens portarà per les extenses pastures fins a la Portella d’Ogassa, on hi ha un pal de senyals i una bona vista  Superat aquest coll girem a l’esquerra amb direcció al Taga que ja albiren cap a ponent. El camí més suau i ben fressat en mig d’una verda i florida catifa ens conduirà fins al cim del Taga (2040 metres), segons el nostre ritme haurem tardat unes 2 hores.

La vista de 360º es espectacular, El Pedraforca, El Puigmal, les muntanyes que conformen l’olla de  Núria, El Costabona, el Montseny i moltes altres muntanyes ens reclamen una estona d’atenció.

La baixada la farem per Colldejou i el refugi Sant Jordi, com veieu en el mapa hem de tirar enrere pel camí de pujada uns 300 metres i agafa un trencall a la dreta que en direcció sud i forta baixada ens portarà amb 40 minuts a Colldejou on trobarem la pista que en un moment ens durà fins al refugi que està molt malmès per dintre. Des de sota del refugi surt un corriol marcat en senyals grogs que sense perdre alçada i després de travesar dos torrents ens porta al camí inicial de pujada al Taga ja molt a prop de Sant Martí.

Si portem menjar i molta gana Sant Martí és un bon lloc per fer un mos abans de començar a baixar cap a Ogassa i Sant Joan, nosaltres vam decidir tirar avall i buscar algun lloc econòmic per dinar a Sant Joan.

2) SANT JOAN DE LES ABADESSES. (El Ripollès). Vila monumental amb un patrimoni arquitectònic excepcional, on la historia i la tradició és respiren a cada racó.

Hem arribat a Sant Joan amb força gana així que hem aparcat i buscat un lloc per dinar (Hi ha una gran oferta de bars i restaurants) nosaltres ho vam fer al Bar Centre on hi ha un bon sortit d’entrepans i tapes, situat al centre de la vila al Passeig Comte Guifre nº 6, fa honor al seu nom. Veieu el mapa (cliqueu per ampliar). Recordeu que arribant per la carretera d’Ogassa, tot just abans del pont a mà esquerra hi ha una zona d’aparcaments, des d’on travessant el Ter pel Pont Vell arribeu en un moment al centre.

Com hem comentat Sant Joan de les Abadesses a part de ser una base de moltes i boniques excursions, té molts llocs d’interès, per aquest motiu hem dinat lleuger i tenim tota la tarda per visitar el Monestir fundat per Guifré el Pilós l’any 884, i el Palau de l’Abadia (segle XIV), i també per fer un recorregut pel poble i una curta passejada fins al pont i la ribera del Ter. En lloc de fer-vos un itinerari us recomanem anar a l’oficina de turisme que està en el Palau de l’abadia on us donaran informació i mapes de la vila.

Us deixem una galeria de fotos perquè us feu una idea del que podreu veure si us decidiu a passar la tarda en aquesta històrica i llegendària vila. Cliqueu a sobre per ampliar-les.

Per obtenir més informació cliqueu: Oficina de turisme

És hora de tornar, esperem que l’itinerari us hagi agradat, així que bon viatge.